Hakkımda
Almanya'da doktorluk yolculuğum ve almanyadabirdoktor'un hikayesi.
Merhabalar, ben Cemal. 1993 yılında Uşak'ta doğmuşum. Neredeyse hiç hatırlamadığım ilk yıllarımı Erzurum'da geçirdikten sonra 98 yılında Isparta'ya taşınmışız. Ardından kendime hayatın tadını çıkarttığım ve bol bol Almanya'yı ziyaret ettiğim 20 yıl boyunca Isparta'da yaşadım. Üniversite yıllarımda farklı kulüplerde yer aldım ve Uluslararası 2 tane öğrenci kongresinin organizasyonunda görev aldım. 2018 yılının Temmuz ayında Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden mezun oldum ve 5 gün sonra soluğu Almanya'da aldım. Almanya'da Doktorluk kararını verdiğim 2017 yılında, henüz dönem 5'te iken "Neden Youtube'da Almanya'da Doktorluk ile ilgili düzgün içerik yok?!" dememle birlikte öğrendiklerimi ve tecrübelerimi paylaşmak için Youtube kanalımı açtım. Ardından @almanyadabirdoktor Instagram hesabımı ve şu anda ziyaret ettiğiniz almanyadabirdoktor.com sitesini kurdum.
Bir yandan siz kıymetli meslektaşlarım için üretirken bir yandan da kendi denklik sürecimi yönettim. İlk 1,5 yıl almanca öğrenip belli başlı klasik hatalar yaptıktan sonra 2019 yılının sonunda ilk işimi buldum, 2020 yılının başında geçici çalışma iznine ve denkliğe başvurdum, 2020 yazında hekim olarak çalışmaya başladım, 2021 yazında sınavsız bir şekilde denkliğimi aldım, 2021 sonunda geçici çalışma iznini de çalıştığım süreyi asistanlığıma saydırdım ve böylece kendi sürecimi başarıyla tamamlamış oldum.
Kendi sürecime ek olarak kardeşimi de doktor olarak Almanya'ya başarı ile getirip, 3 gün içerisinde işe başlamasını sağladıktan sonra edindiğim tecrübeleri daha profesyonel bir şekilde paylaşmak ve siz kıymetli meslektaşlarıma daha somut bir şekilde yardımcı olmak için ilk Start-Up'ımı kurdum. Kurulduktan ve işe koyulduktan sonraki 9 aylık süreçte 19 meslektaşımıza iş görüşmesi ayarladım ve 8 tane iş kabulü aldım, ayrıca ilk 3 danışmanı da 6 ayda Almanya'ya getirdim.
Kendimi kendime ispatladığım bu başlangıç evresini atlattıktan sonra daha fazla meslektaşımıza yardımcı olabilmek için ekibimi geliştirme, anlaştığım hastane sayısını arttırmaya ve resmi makamlarla güzel ilişkiler kurmaya başladım. 2022 yılı sonu itibari ile Almanya'da doktorluk yapmak isteyen meslektaşlarınız için sayısız ücretsiz içeriğe ek olarak profesyonel danışmanlık ve arabuluculuk hizmetlerini vermekteyiz. Aynı zamanda gelen meslektaşlarımızın sosyalleşmesi ve daha iyi entegre olabilmesi için derneğimizin de ilk adımlarını atmaya başladık.
Amacımız yapılan hataları minimuma indirmek, denklik sürecini optimize etmek, meslektaşlarımızın hak ettiği huzur dolu hayata ulaşmalarını sağlamak ve bir gün arkamıza dönüp baktığımızda yararlı ve anlamlı bir organizasyon kurabilmiş olmak. 2023 yılında yepyeni başarı hikayeleri ile ve yepyeni yararlı projeler ile görüşmek üzere, herkese başarılar diliyorum. 🙂
Cemal Altuntaş
@almanyadabirdoktor